بسم الله الرحمن الرحیم
أللهم صلی علی محمد وال محمد وعجل فرجهم و أهلک أعدائهم و منکری فضائلهم أجمعین من الان الی لقاء یوم الدین   

یکی دیگر از انحرافاتی که در جریان و مکتب انحرافی منصور هاشمی باید بیان شود اینکه است که منصور هاشمی در کتاب خود اینچنین مینویسد:
بنا بر آنچه از تاریخ ثابت است، پیشوایان اهل بیت، انسانهایی دانا و وارسته بوده اند که در ظاهر با دیگران تفاوتی نداشته اند و مدّعی معجزه و علم به غیب نبوده اند.»

 کتاب بازگشت به اسلام، ص91

و میبینیم که علم غیب و  معجزه را از معصومین نفی میکند!!!

حالا سؤال ما اینست که منظور تو از این حرف چیست ⁉️⁉️
از کدام تاریخ حرف میزنی پتاریخی که میگویی چیست ⁉️
غیر اینست که صدها معجزه از پیامبر و ائمه در کتب شیعه و سنی هست
نمونه ای از معجزات ائمه در کتب اهل سنت

. محمد بن یونس أبو العباس الحارثی القرشی نا عبد العزیز بن الخطاب نا جریر عن الاعمش قال خری رجل على قبر الحسن فجن فجعل ینبح کما تنبح الکلاب قال فمات فسمع من قبره یعوی ویصیح
تاریخ دمشق لابن عساکر  ج13  ص305
مردی روی قبر امام حسن ع نجاست کرده دیوانه شده .وشروع کرده به پارس کردن عین سگها ومرد واز قبرش صدای پارس کردن میومد
روایت بعدی

وأما علی کرم الله وجهه فیروی أن واحداً من محبیه سرق وکان عبداً أسود فأتى به إلى علی فقال له : أسرقت ؟ قال نعم . فقطع یده فانصرف من عند علی علیه السلام فلقیه سلمان الفارسی وابن الکرا ، فقال ابن الکرا : من قطع یدک فقال أمیر المؤمنین ویعسوب المسلمین وختن الرسول وزوج البتول فقال قطع یدک وتمدحه ؟ فقال : ولم لا أمدحه وقد قطع یدی بحق وخلصنی من النارا فسمع سلمان ذلک فأخبر به علیاً فدعا الأسود ووضع یده على ساعده وغطاه بمندیل ودعا بدعوات فسمعنا صوتاً من السماء ارفع / الرداء عن الید فرفعناه فإذا الید قد برأت بإذن الله تعالى وجمیل صنعه .

اما علی علیه السلام . روایت شده است که یکی از دوست‌داران آن حضرت که بنده سیاه پوستی بود، ی کرد . او را نزد امیرمؤمنان علیه السلام آوردند. از او سؤال کرد که آیا ی کرده‌ای؟ گفت: بله . پس دست او را قطع کرد. آن غلام سیاه در هنگام بازگشت از نزد آن حضرت با سلمان و ابن الکرا رو در رو شد. ابن الکرا سؤال کرد: چه کسی دست تو را قطع کرده است؟ گفت: امیرمؤمنان، یعسوب مسلمانان، داماد رسول خدا و همسر بتول . ابن الکرا گفت: او دستت را قطع کرده و تو او را این چنین ستایش می‌کنی؟ در جواب گفت: چرا او را نستایم ؛ در حالی که دستم را به حق بریده و مرا از آتش جهنم نجات داده است. سلمان که سخنان او را شنیده بود، آن را با امیرمؤمنان علیه السلام در میان گذاشت. آن حضرت ، غلام سیاه را خواست، دست خود را روی ساعدش گذاشت، آن را با دستمالی پوشاند و دعاهایی خواند.
راوی می‌گوید: از آسمان صدایی شنیدم که می‌گفت: رداء را از روی دست او بردارید. وقتی برداشتیم، دست او به اذن خدای تعالی و خالق زیبایی‌ها، خوب شده بود.
  التفسیر الکبیر  ج ۲۱   ص ۸۹ ۹۰
و اما در شیعه و حکم معجزه 

. عن الباقر محمد بن علی بن الحسین ابن علی بن أبی طالب، عن اکی زین العابدین علی بن الحسین بن علی ابن أبی طالب، عن البر الحسین بن علی بن أبی طالب، عن المرتضى أمیر المؤمنین علی بن أبی طالب، عن المصطفى محمد الأمین سید المرسلین الأولین والآخرین - صلى الله علیه وآله - أنه قال لعلی بن أبی طالب: یا أبا الحسن کلم الشمس فإنها تکلمک.
قال علی - علیه السلام -: السلام علیک أیتها العبد الصالح المطیع لله تعالى، فقالت الشمس: وعلیک السلام یا أمیر المؤمنین وإمام المتقین وقائد الغر المحجلین، یا علی أنت وشیعتک فی الجنة، 
مدینة المعاجز جلد اول باب تکلم خورشید 

 پیامبر فرمودند به امیر المؤمنین یا علی به خورشید صحبت کن و ایشان به خورشید فرموند سلام برتو ای عبد صالح و مطیع خدا و  خورشید جواب داد و برتو سلام ای امیر المؤمنین و امام پرهیزگاران. 


 عنْ أَبِی بَصِیرٍ قَالَ: قُلْتُ لِأَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع لِأَیِّ عِلَّةٍ أَعْطَى اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ أَنْبِیَاءَهُ وَ رُسُلَهُ وَ أَعْطَاکُمُ الْمُعْجِزَةَ فَقَالَ لِیَکُونَ دَلِیلًا عَلَى صِدْقِ مَنْ أَتَى بِهِ وَ الْمُعْجِزَةُ عَلَامَةٌ لِلَّهِ لَا یُعْطِیهَا إِلَّا أَنْبِیَاءَهُ وَ رُسُلَهُ وَ حُجَجَهُ لِیُعْرَفَ بِهِ صِدْقُ الصَّادِقِ مِنْ کَذِبِ الْکَاذِبِ.

از ابو بصیر که گفت عرضکردم بحضرت صادق علیه السّلام بچه جهت و علتى خداوند بانبیاء و رسل و شما ائمه معجزه‏ عطا نموده؟! فرمود: براى آنکه دلیل بر صدق و راستى گفتار ایشان باشد، و معجزه علامت و نشانه‏ایست که خداوند عطا نمیفرماید مگر بانبیاء و رسل و حجج خود، تا شناخته گردد و تمیز داده شود درستى گفتار راستگو و دروغ دروغگو (که بدروغ پیغمبرى و یا امامت میکند) .

علل الشرائع جلد اول صفحه 122


الفضل بن شاذان فی کتاب إثبات الرجعة حدثنا أحمد بن محمّد بن أبی نصر عن حماد بن عیسى عن عبد اللّه بن أبی یعفور قال: قال أبو عبد اللّه جعفر بن محمّد علیه السّلام: ما من معجزة من معجزات الأنبیاء و الأوصیاء إلا و یظهر اللّه تبارک و تعالى مثلها فی ید قائمنا لإتمام الحجة على الأعداء

  از امام صادق علیه السلام فرمودند : هیچ معجزه ای از معجزات انبیاء و اوصیاء نیست مگر انکه  خداوند تبارک و تعالی شبیه آن معجزه را به دست قائم ما ظاهر میسازد . تا اتمام حجتی بر دشمنان حضرت باشد. 

کتاب اثبات الهداة جلد 5 صفحه 328

و جالب تر انجاست که میگه هرکس قبول کنه ایشان معجزه داشتند آدم غالی است ‼️‼️

 

عاقلان  را اشارتی باشد

 

سید بحرالعلوم الحسینی


مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها